salam

این وبلاگ برای گسترش فرهنگ گفتگو بنیان نهاده می شود

salam

این وبلاگ برای گسترش فرهنگ گفتگو بنیان نهاده می شود

ارمغان پرنیان

با سپاس از پرنیان که  با کامنت دلربا و فرح انگیز خویش الهام بخش این پست شدند: 

گفتم: «غم تو دارم» گفتا :«غمت سر آید»گفتم: که «ماه من شو» گفتا: «اگر برآید»
گفتم: «ز مهرورزان رسم وفا بیاموز»گفتا: «ز خوبرویان این کار کمتر آید»
گفتم: که «بر خیالت راه نظر ببندم»گفتا: «که شب رو است او از راه دیگر آید»
گفتم: که «بوی زلفت گمراه عالمم کرد»گفتا: «اگر بدانی هم اوت رهبر آید»
گفتم: «خوشا هوایی کز باد صبح خیزد»گفتا: «خُنُک نسیمی کز کوی دلبر آید»
گفتم: که «نوش لعلت ما را به آرزو کشت»گفتا: «تو بندگی کن؛ کو بنده پرور آید»
گفتم: «دل رحیمت کی عزم صلح دارد؟»گفتا: «مگوی با کس تا وقت آن درآید»
گفتم: «زمان عشرت دیدی که چون سر آمد؟»گفتا: «خموش حافظ! کاین غصه هم سر آید»
 

 

گفتــم غــم تـو دارم ، گفتــا غمت سـر آیـد

                   گفتــم کـه مـاه من شو ، گفتــا اگــر بـرآیـد

گفتــم ز مـهــرورزان ، رســم وفــا بیــامــوز

                   گفتــــا ز خـوبرویـان ، ایـن کــار کـمـتــر آیـد

گفتــم کـه بوی زلفت* ، گمــراه عالمم کـرد

                   گفتــــا اگــر بــدانــی ، هــم اوت رهبـر آیـد

گفتــم کــه بــر خیـالـت ، راه نـظــر ببنــدم

                   گفتــــا کـه شب رو است او از راه دیگر آید

گفتم زمان عشرت دیدی که چون سر آمد

                   گفتا خموش حافظ،کاین غصه هم سر آید 

 ــــــــــــــــــــــــــــــــ

*روز اول رفت دینم  بر سر زلفین تو       تا چه خواهد شد در این سودا سرانجامم هنوز

 

نظرات 4 + ارسال نظر
پرنیان شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:59 ق.ظ http://fathebagh.blogsky.com

چه کردین شما !!!
اگر ده بار هم که می نوشتیدش می خواندم و ... اشکهایم هم که شرطی شده اند انگار! با خواندن همان «گفتم» اول سرازیر می شن. نمی دونم این غزل چه رمز و رازی در خودش نهان کرده که من رو به شدت منقلب می کنه و از زمین و زمان کنده می شم.
بعضی از هدایا هستند که بی نهایت آدم رو خوشحال می کنه. دو تا هدیه امروز از شما گرفتم که ای کاش می تونستم برای شما بنویسم احساسم رو .
فال امروزم رو نیک می گیرم . ممنون برای محبت شما که نمی تونم مقدارش را با این کلمات مادی بسنجم.

دامن مفشان از من خاکی که پس از من
زاین در نتواند که برد باد غبارم

چه روزی ست امروز ... که با حافظ و دوست آغاز گردید.

پرنیان شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:00 ق.ظ http://fathebagh.blogsky.com

چه کردین شما !!!
اگر ده بار هم که می نوشتیدش می خواندم و ... اشکهایم هم که شرطی شده اند انگار! با خواندن همان «گفتم» اول سرازیر می شن. نمی دونم این غزل چه رمز و رازی در خودش نهان کرده که من رو به شدت منقلب می کنه و از زمین و زمان کنده می شم.
بعضی از هدایا هستند که بی نهایت آدم رو خوشحال می کنه. دو تا هدیه امروز از شما گرفتم که ای کاش می تونستم برای شما بنویسم احساسم رو .
فال امروزم رو نیک می گیرم . ممنون برای محبت شما که نمی تونم مقدارش را با این کلمات مادی بسنجم.

دامن مفشان از من خاکی که پس از من
زاین در نتواند که برد باد غبارم

چه روزی ست امروز ... که با حافظ و دوست آغاز گردید.

و چه افتخاریست که عنوان این پست زیبا به نام من حقیر رقم خورده است .

ارمغان پرنیا ن ..راستی اکنون یادم امد سال ها پیش یک دانشجو در دانشگاه هنر تهران یک پایان نامه نوشت با عنوان ؛ پرنیان هفت رنگ ..
خدا این روح لطف و ظریف شما را حفظ کند قدرش را بدانید و ماهم باید سپاسگذار خدا باشیم که چنین ارمغانی به ما عنایت فرمود ..در ضمن چون ارمغان و احساس های درونی برای من بسیار مهمتر و بنیادی ترو الهام بخش ترند .اگر دوست داشتید می توانید احساس خود را در صندوق پستی ام به صورت پیام خصوصی بنویسید ....یا به ایمیلی که در وبلاگ تان می گذارم بنویسید بی اندازه خرسند می شوم اگر در پرتو لطافت های روحی دوستان غبارهای نشسته بر جان خود را شستشو دهم ....

سهبا شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:02 ب.ظ

سلام استاد . ممنون از لطفتان .

دل و دینم شد و دلبر به سلامت برخاست
گفت با ما منشین کز تو سلامت برخاست
که شنیدی که در ین بزم و می خوش منشست
که نه در آخر صحبت به ندامت برخاست ؟
شمع اگر زان لب خندان به زبان لافی زد
پیش عشاق تو شبها به غرامت برخاست
....
حافظ این خرفه بینداز مگر جان ببری
کاتش از خرقه سالوس و کرامت برخاست .

سلام برشما ..و چه واژه ای برتر و ژرف تر از سلام و تسلیم و سلم ..که همه از یک ماده اند و معنای ان جز آشتی و آشنایی با هستی بیکران چیزی نیست..و درونمایه ی همه این برهم کنش ها و سخن ها و سکوت ها همین هستی است که تنها در نیستی خود را می نماید ..

پرنیان شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:34 ب.ظ http://fathebagh.blogsky.com

ممنونم ... خیلی خیلی ممنونم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد