salam

این وبلاگ برای گسترش فرهنگ گفتگو بنیان نهاده می شود

salam

این وبلاگ برای گسترش فرهنگ گفتگو بنیان نهاده می شود

مکتب عشق / 60

چو پیشهٔ تو شیوه و ناز است چه تدبیر

چون مایهٔ من درد و نیاز است چه تدبیر

آن در که به روی همه باز است نگارا

چون بر من بیچار فراز است چه تدبیر

گفتی که اگر راست روی راه بدانی

این راه چو پر شیب و فراز است چه تدبیر

گفتی که اگر صبر کنی کام بیابی

لعاب فلک شعبده‌باز است چه تدبیر

گویی نه درست است نماز از سر غفلت

چون عشق توام پیش‌نماز است چه تدبیر

گفتم که کنم قصهٔ سودای تو کوتاه

چون قصهٔ عشق تو دراز است چه تدبیر

گفتم که کنم توبه ز عشق تو ولیکن

عشق تو حقیقت نه مجاز است چه تدبیر

گفتم ندهم دل به تو چون روی تو بینم

چون غمزهٔ تو عربده‌ساز است چه تدبیر

بیچاره دلم صعوهٔ خرد است چه چاره

در صید دلم عشق تو باز است چه تدبیر

بر مجمر سودای تو همچون شکر و عود

عطار چو در سوز و گذار است چه تدبیر


نظرات 8 + ارسال نظر
سهبا شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ب.ظ

گفتم که کنم قصه سودای تو کوتاه
چون قصه عشق تو دراز است چه تدبیر؟

سلام...

سلام علیکم ...بسیار ممنونم خوش امدید

دریا یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:27 ب.ظ

سلام
فکر کنم این شعرو جایی دیگه دیدم ....
بسار عالی است .لبخند تورا چند صباحی است ندیدم یکبار دگر خانه ات ابادبگو سیب...
گه ملحدوگه دهری وکافرباشد
گه دشمن خلق وفتنه پرور باشد
باید بچشدعذاب تنهایی را
مردی که زعصر خود فراتر باشد....
دوست دارم فراتر باشید ولی تنها هرگز

سلام علیکم
بسیار سروده قشنگی است ....
ساحت ادمی در توحید می شکفد

دریا یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:34 ب.ظ

زهرا سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:11 ب.ظ

هر چه هست از قامت ناساز بی اندام ماست‏ ور نه تشریف تو بر بالاى کس کوتاه نیست.

سپاسگذارم خوش امدید .. هر دوعالم یک فروغ روی اوست

دریا جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:55 ق.ظ

باسلام
ازاینکه هروقت صفحات وب را باز می کنم واشعر سالکانه وعاشقانه شما را می بینم خوشحال می شوم چه خوب می شد پاسخ این سوال تدبیر را نیز می نوشتید..سپاس

سلام بر پویش های عاشقانه
انشالله

زهرا شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:18 ب.ظ

سلام و عرض ادب و احترام خدمت جنابعالی
استاد حدود 4 سال پیش بود که جنابعالی به بنده توصیه فرمودید کتاب معراج السعادة را با تطبیق بر نفس بخونم، از اون زمان حالا فرصتی دست داده که بعد از فراغت از تحصیل این کار رو انجام بدم و چند تن از دوستان دنیای مجازی نیز در این راه همراهم یا بهتر است بگویم همراهشان هستم.
هنوز اول کتابیم و روزانه حدود یک صفحه میخوانیم و به بحث و تبادل نظر میپردازیم، وقتی رسیدم به این بیت شعر بی درنگ اون رو برای جنابعالی فرستادم.
هر چه هست از....

سلام و درود بر شما
از توجه شما بسیاز مشعوفم ...و برای شما و همراهانتان ارزوی توفیق می کنم و همراهی یارانی تازه نفس برایتان امیدمی برم ..کتاب دفتر روشنایی ،از میراث عرفانی بایزید بسطامی نوشته استاد شفیعی کدکنی را مطالعه فرمایید نیز کتاب : در هرگز و همیشۀ انسان نوشته همین نویسنده ....ایمیلی از شما دریافت نکرده ام !
هرچه هست از قامت ناساز بی اندام ماست ورنه تشریف تو بربالای کس کوتاه نیست ..به امید بنای فردایی بر فراز انسانیت

سهبا شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:09 ب.ظ

مردی که ز عصر خود فراتر باشد ...
و درودی دوباره...

و العصر ان الانسان لفی خسر الا الذین امنوا.....و الذین آمنوا اشدحبالله
..و سلام برشما ..و رهروان راه عشق و دلدادگی و نورو صدق و صفا

رضایی نیا دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:20 ب.ظ

با سلام و درود خدمت استاد عزیزم
استاد گرامی آیا شما آدرس ایمیل خود را تغییر داده اید چون گویا ایمیل ها به دستتان نمیرسد ممنون میشوم اگر از همین طریق اطلاع رسانی کنید.

سلام و درود برشما ..!!نه ادرس ایمیل من هیچ تغییری نکرده است و ا ز شما هم اخیرا ایمیلی دریافت نکرده ام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد