salam

این وبلاگ برای گسترش فرهنگ گفتگو بنیان نهاده می شود

salam

این وبلاگ برای گسترش فرهنگ گفتگو بنیان نهاده می شود

من ذهنی و ضمنی

؛من؛وجود ندارد و هنگامی که من وجود نداشت دیگر سخن گفتن از کاستی ها و فزونی هایش ُکامروایی ها و ناکامی هایش   فراز و فرودهایش خواسته هاو داشته ها و حسرت ها و بیم و امیدهایش و گذشته و اینده اش و تدبیر هایش و ضعف ها و قوت هایش و صواب و گناهش و در د و درمان و وصل و هجزان ... هم سالبه به انتفای موضوع است  این من ها و این مالکیت ها و تعلق ها گذرا هستند و فقط حق ثابت است و مانا و از همین روی فرمود: یثبت الله الذین امنوا بالقول الثابت فی الدنیا و الاخره ..خدا قلوب باورمندان را به قول ثابت در دنیا و عقبی تثبیت می کند .... 

و از همین روی فرمود : و تبتل الیه تبتیلا ..و فروا الی الله ... و ما عنکم ینفد و ما عندالله باق

همین من سرچشمه همه ناارامی ها و تنگ نظری ها و ستیزه ها و خودکم بینی ها و خودبزرگ بینی ها و نادانی ها و غفلت ها و افسادها و لغزش ها و ناهمسویی ها و ناگواری ها و تلخکامی ها و ناخرسندی ها و... 

از جمادی مردم و نامی شدم                      وز نما مردم به حیوان برزدم

مردم از حیوانی و آدم شدم                         پس چه ترسم کی ز مردن کم شدم

حمله‌ی دیگر بمیرم از بشر                          تا بر آرم از ملایک پر و سر

وز ملک هم بایدم جستن ز جو                    کل شیء هالک الا وجهه

بار دیگر از ملک قربان شوم                         آنچ اندر وهم ناید آن شوم

پس عدم گردم عدم چون ارغنون                 گویدم که انا الیه راجعون

نظرات 9 + ارسال نظر
من جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:18 ب.ظ

اگرفقط ادمی بود وخودش مثل اینکه درغاری برای خودش این عملی میشد ولی مشکل اینستکه باید در بستر جامعه حرکت کنی ...ازدواج کنی وبتبعش هزارو یک مساله دیگر که دیگر فقط خودت نیستی مگر اینکه عارف یا عارفه تارک دنبایی بیابی که ....قبول میفرمایید که این امال با زندگی عملی مچ نمیشود

جوجه اردک زشت جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:43 ب.ظ http://www.dardarik.blogfa.com

سلام
من درد گرفته این روزهاست بدجوری راه نفسم راگرفته خوشا به حال آنان که که بی منند و از همه بدتر می ترسم در من بودنم گم شوم بعد چه کسی می آید مرا پیدا می کند
گفت با اینها مرا صد حجت است
جمعند ولیک جماعت رحمت است
به گفته مولانای بزرگ راهش باهم بودن است آمده ام که لااقل گم نشوم بعد از شما خواهم آموخت زمینش بگذارم دعایم کنید

؟ شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:04 ب.ظ

خبری نیست از جواب؟

سهبا یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:51 ب.ظ

کل شی هالک الا وجهه

خداوندا ! مرا از شر من های درون رهایی بخش ....

سهبا یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:52 ب.ظ

سلام استاد . حال مادرتان چگونه است ؟ امید که بهبود یافته اند در پناه مهر خداوند .

سلام و درود برشما ...

M سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:40 ب.ظ

[گل]

سهبا شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:23 ب.ظ

؟؟؟؟؟

همان آشنای غریب یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:55 ب.ظ

سلام
مثل اینکه سرتون خیلی شلوغه که حتی وبلاگ خودتون هم سری نمی زنید؟ انشا الله که خیر است و در آرامش باشید فقط می خواستم احوالتونو بپرسم . امیدوارم حال مادرتون هم خوب شده باشند. امیدوارم یه روز از نزدیک زیارتتون کنم.
سرافراز باشید

سهبا یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:55 ق.ظ

هر روز می آیم .........

سلام .

سلام برشما...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد